Den som är trött på London är trött på livet


London var bra. Jag tror staden är en av mina favoriter nu, vilket jag tycker man kan säga efter två besök. Eller jag säger det vilket fall. Jag tror både jag och Amanda är förvånade över hur bra vi klarat oss, över hur bra vi löst saker och hur lätt vi hittat. Hotellet vi bodde på låg väldigt centralt, vilket givetvis underlättade det mesta. Det var även ett väldigt fint hotell och det var värt varenda krona vi betalade för det. I London gjorde vi det här :



Storhandlade på Primark. Vilket ställe! Dock borde de överväga plastpåsar när det spöregnade ute, alla papperspåsar gick ju sönder?
Förstår inte varför bilden på Amanda blir sned, den är ej det i förhandsvisningen.




Bodde på lyxigt hotell.




Hittade till Dr Martens butik på Neal Street. Där tog jag min Dr Martensoskuld och köpte mig ett par 1460 i Cherry Red. Det är antagligen resans bästa köp.




Åt sushi från ett rullband! Det var faktiskt gott den här gången.
Åter igen, varför vänder sig bilden?




Vi var i Notting Hill och letade efter den blåa dörren som numera är övermålad. Vi hittade den inte, men gick dock in i en väldigt lyxig vintagebutik.




Hittade massa skivbås i Camden. Där hittade vi även en Secondhand-butik med massa godbitar. Jag fick med mig en mockakavaj. Tjejen som jobbade där ville åka till Sverige för att shoppa sa hon. Det tyckte jag var kul. Det gjorde mig även lite stolt.




För att komma till Brick Lane fick vi åka en del tunnelbana, för vi trodde det låg i Camden. Det gjorde det inte. Då fick vi byta på Kings Cross Station! För er som känner igen det så beror det nog på att perrong 9 3/4 ligger där.




Brick Lane levde upp till sitt rykte om Vintageshopping. Här hittade vi en marknad i en källare. Där fanns det mesta. Jag hade utan tvekan kunnat spenderat halva vår budget där.




Vi gick på Tower Bridge. Det var pampigt vill jag lova. Vi har även druckit väldigt mycket ischai på Starbucks.




Vi fikade i Hyde Park och besökte Harrods. Harrods är massivt och löjligt lyxigt. Dock köpte jag en burk godis. Givetvis står det Harrods på.




Sista kvällen var vi först på nattklubb och pub. Har dock ej bloggvänliga bilder därifrån. Efteråt skulle vi packa, vilket tog oss ungefär 3 timmar. Varför det? Jo, för vi hade ungefär 6 kilo för mycket packning. Vi fick väga och plocka ur, slänga och sortera. På bilden väger Amanda Martens-påsarna, bara de tog upp ett halvkilo! De fick offras. Det slutade med att vi hade närmre sex lager kläder på oss på vägen hem. (Det kan även tilläggas att den stora väskan vi hade med oss var näst intill tom på ditvägen. Lyckas med det om ni kan!).




Vi fick en blaskig Ischai på starbucks. Och så var det ju sista dagen. Resan gick för fort!




Sen shoppade jag ju en del med. Nu när jag har nya kläder kanske det kan bli ett dagens ställ snart. Eller jag kommer iaf visa mina Vintagefynd!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0