Eyes Lips Face


Här kommer första delen av en närmre titt på de produkter jag beställde från elf förra gången. Beställningen den här gången innehöll bland annat tre borstar, vilka jag tänkte visa lite bättre idag. Resterande artiklar kommer antligligen upp under nästkommande vecka.

De tre borstarna jag köpte var Studio Powder Brush, Studio Stipple Brush och Fan Brush. Namnen i sig säger kanske inte så mycket, så tänkte förklara det lite närmre.

Powder Brush, Stipple Brush, Fan Brush


Powder Brush är som namnet tyder en puderborste. Den är väldigt kompakt, så min spontana tanke när jag fick den var att använda den till foundation. Vilket jag har gjort med och det funkar utmärkt! Den utklassar min gamla foundationborste från the Body Shop med hästlängder. Tekniken jag använder är då inte att måla på foundationen, utan mer trycka in den. Pris: ca 36 kronor. Betyg: 5/5

 

Stipple Brush köpte jag för att ha till foundation, men då jag fick den insåg jag att den var lite väl mjuk för det. Sen hade ju redan borsten över tagit upp den uppgiften. Så den här borsten använder jag för att applicera highlighter på kindbenen, vilket funkar utmärkt. Det blir en väldigt mjuk effekt utan hårda kanter. Den är bra, men inte vad jag hade förväntat mig. Pris: ca 36 kronor. Betyg: 3/5

 

Fan Brush ser inte ut som någon annan borste jag någonsin ägt. Den är platt och ser lite ut som en solfjäder i former. Den ska tydligen vara bra för att borsta bort utfall från ögonskuggor och dylikt. Jag använder den dock till rouge. Den ger ett väldigt lätt och naturligt resultat, vilket jag tycker är finast med rouge - inga bitchslappar här inte! (Bitchslap = när det ser ut som någon slagit till en på kinden för att man applicerat för mycket rouge). Den är även väldigt väldigt mjuk! Pris: ca 15 kronor. Betyg: 4/4.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0