New Years Eve


Jag satt här och filosoferade, då jag plötsligt kom och tänka på nyår. Det är en högtid som är otroligt välklädd och just därför har jag denna afton valt att lägga tid på att göra tre exempel hur det går att klä sig under kvällen!



1. Partyklänningen

En klänning är antagligen det säkraste kortet på nyår. Jag kan knappt förstå att jag säger det här, men på nyår är det roligare om klänningen har en annan färg än svart. Svart är otroligt vackert, och min favoritfärg, men alla bär svart på nyår.

Do: En mörk färg, såsom smaragdgrön eller vinröd. Matcha med en blazer, det tar bort det otroligt feminina!
Don't: Matcha med transparenta strumpbyxor. De hör inte hemma på någonstans, någongång - framför allt inte på vintern.

 

 

 

2. Androgynt

 

Kostym är bland det snyggaste som finns, oavsett kön. Det är stilrent, exklusivt och det är helt okej att gå i helsvart (hallelujah). Dessutom är det en fin kontrast till alla klänningar och kjolar.

Do: Matcha gärna med ett stort smycke, det gör helheten lite mer femenin.
Don't: Tro att en rosa kostym vore "lite kul". Det är fult. Det finns en anledning till att 99 % av alla kostymer görs i väldigt neutrala färger.

 

 

 

3. Paljetterna

 

Paljetter för nyårsafton till, på samma sätt som blommor hör till midsommar. Därför kunde jag givetvis inte utesluta denna klassiker! Shorts tycker jag tar bort lite av det überglammiga som ofta paljetter medför, därutav mitt val.

Do: Låt det paljettklädda plagget stå i centrum. Sedan K.I.S.S - Keep It Simple Stupid
Don't: Matcha med massa färg, pärlor eller massa smycken. Inte heller djurmönstrat.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0