Tag! 7 Deadly Makeup Sins


För er som ej är så insatta i youtubes skönhetskultur så kan jag förtydliga att en tag-video är en video där frågor ställs, som besvaras. Sedan kan det väljas att tagga folk man känner, som då med måste svara på frågorna. Det kan handla om allt från smink till favoritmaten eller ens uppväxt.

Jag gick genom mitt smink nyss (eftersom att jag måste ha ordning på allt) och tänkte då att det kunde vara kul att göra den här taggen. Hoppas ni överlever att frågorna är på engelska, för att undvika fel i översättningsprocessen.

GREED - What is your most inexpensive beauty product? What is your most expensive?

Det billigaste smink jag äger kommer från E.L.F, där de billigaste produkterna kostar ca 15 kronor styck. Dock har vi vid ett par tillfällen passat på att beställa medan de har 50 eller 40 % rabatt. Dessa två, Lipstick - Charming och Liquid Eyeliner - Coffe, tror jag beställdes vid 40 % rabatt. Alltså kostade de inte ens en tia!

Billigast och Dyrast

Det dyraste är inte, enligt mig, svindlande dyrt heller. Det är ett Creamblend Blush - Ladyblush från M.A.C, vilket kostade mig 215 kronor. Det kanske är ofantligt mycket för vissa, men jag rättfärdigar hela köpet mycket lätt - billiga märken gör ju inte krämrouge? Gillar det gör jag ialla fall! Använder det nästan dagligen och det passar utmärkt till min otroligt torra hy.


WRATH - What beauty products do you have a love/hate relationship with? What has been hardest to find? .

Den här frågan var lätt, då jag har en grej jag vissa dagar älskar och andra dagar verkligen avskyr, nämligen The Body Shops Super Volume Mascara. Ibland är den helt fantastisk och ger mig jättelånga, kolsvarta ögonfransar, men ibland ger den mig bara massa klumpar. Jag vet inte heller vad det är jag gö olika för att få detta skiljda resultat?

Den sminkartikel jag har haft svårast (egentligen var det inte specielt svårt alls, men lite mer jobb än vanligt) att få tag på var ännu en The Body Shop, nämligen Eye Shimmer - Gold. Jag såg den första gången i Göteborg, där de bara hade visningsexemplaret kvar. Så jag gick vidare till ett annat body shop, där jag insåg att jag hade ett presentkort liggandes hemma. Väl inne i Lidköping hittade jag den inte, men frågade till slut om hjälp. De hade två kvar bakom disken! En av dem blev då min. Den här ögonskuggan gick dock inte att få på bild! Inte ens en bild på min nivå gick att få fram. Så här får ni en bild när jag testat den på min hand. Den ena med svart bas under och den andra rakt på handen.






GLUTTONY - What are your most delicious beauty products?

Jag antar att frågan inte syftar på något att äta, utan bara något som är vackert att vila ögonen på. the Balm - Hot Mama! är ett persikorosa rouge med guldigt shimmer i.


Det är fantastiskt vackert, men även det här svårt att fota. Därför finns även en bild från kicks hemsida här ovan.


SLOTH - What beauty product do you neglect due to laziness?

1. Flytande eyeliner i alla former, för det är så svårt att få det jämt och bra. Därför används det enbart när jag verkligen har tid och verkligen vill ha det.
2. Vattenfast eyeliner, för det går aldrig bort. Inte ens med olivolja får jag bort allt av min essence gel eyeliner. Vilket är bra tills jag vill få bort den på kvällen. Det är verkligen inte alltid det är värt arbetet.

PRIDE - What beauty product gives you more confidence?

Det vanligaste svaret här är väl foundation och concealer, vilket är logiskt. Fin hy gör otroligt mycket, så att lägga tid på basen är grundläggande. Dock är det ett lite tråkigt svar, så jag tänkte utgå från något annat än just basen. Så det jag känner mig absolut snyggast i är utan tvekan röda läppar, det är höjden av snygghet helt enkelt.

M.A.C - Ruby Woo, E.L.F - Frearless, Manhattan - 54V, Lovie Cosmetics - Nr 10
Fyra röda favoriter (som ser allt för rosa ut på bilden)

LUST - What attributes do you find most attractive in the opposite sex?

Vet inte riktigt vad den här frågan har med resterande att göra. Dessutom visste jag inte riktigt om jag bör vara diplomatisk och skriva ner alla fina egenskaper eller ta de ytliga bitarnam, därför får ni båda! Detta är dock ett urval.

Ytliga attribut:
ı Längd. Vill att killar är längre än mig, alltså längre än 177 cm.
ı Mörkt hår.
ı Vältränad rygg.
ı Charmigt leende, vilket näst intill alla har. Bara de ler mycket!

Egenskaper:
ı Självdistans, jag tycker det är mycket viktigt att man kan skratta åt sig själv.
ı Intelligins, finns inget mer attraktivt än smarta personer.
ı Social kompetens, det är viktigt att han kan vara kring mina vänner, familj, släkt osv.
ı Bra åsikter är väl ingen egenskap i den bemärkelsen, men en kille blir genast intressantare om han har bra åsikter (alltså sådana som matchar mina, såklart).


ENVY - What item would you most like to receive as a gift?

Här finns det lite för många svar. Jag sitter ganska ofta och dreglar över dyrt smink, alltså sådant jag ej skulle unna mig själv. Allt jag hittar skriver jag sedan upp på en Kom-ihåg-lapp på datorn. Vill även förtydliga att jag inte begär allt på listan, det är enbart lite drömmande. Bredvid syns ett par bilder från kampanjerna av respektive utvald produkt. Tänkte att det kunde vara kul för ej så insatta att få en bild till allt.


Listan som ständigt ändras samt kampanjbilderna för Make Up For Ever HD Microfinish Blush och
YSL Creme de Blush




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0