Eyes Lips Face - del 2


Här kommer del två i vad-jag-köpte-från-elf-förra-gången (mest för att jag absolut inte vill plugga just nu). Jag är en torris, min hud fnasar och spricker och kliar. Jag tenderar att se lite grå ut. Lösningen till det är highlighter! Det går huden att se mer glansig ut. Inte glansig som i fet och oljig, utan ger bara lyster. Så när jag kollar på smink är det ofta highlighters mina ögon dras till.


Mineral Glow Shimmer, Healthy Glow Bronzing Powder - Luminance, Under Eye Concealer & Highlighter.

 

Mineral Glow Shimmer är ett löst puder med shimmer, helt enkelt. Det är inte glittrigt alls, vilket jag var lite rädd för. Det är ganska vanligt att billigt smink har stora glitterbitar som utfyllnad. Vilket fall använder jag det här som mitt vanliga puder. Det ger ingen färg alls, utan bara lite glow. Jag älskar att anväda ordet glow, för det låter så töntigt. Men det är sant, det ger glow. Vilket jag hurrar för. Dock är det väldigt lätt att dosera för mycket! Pris: ca 51 kronor. Betyg: 5/5

 

Healthy Glow Bronzing Powder - Luminance är en highlighter, ej en bronzer som namnet tyder på. Färgen har flera gånger jämförst med Nars Albatross, vilket är en sån där produkt jag drömmer om ibland. Produkten är lite väl puderig, vilket jag ej uppskattar med min torra hy. Dock är färgen riktigt fin, det är lite av en benvit färg med guldigt shimmer. Jag gillar att ha den här på mina kindben, för att lyfta fram dem. Pris: ca 15 kronor. Betyg: 3/5

 

Under Eye Concealer & Highlighter är en flytande produkt två produkter i en. På ena sidan är det en concealer, vilken jag inte är så förtjust i, och på andra sidan en highlighter. Highlightern är lite av en favorit för tillfället, då den är helt utan glitter/shimmer/glow. Det passar sig bättre på dagarna, om man frågar mig. Den är väldigt dryg med, bara en dutt på varje kindben och en under varje ögonbryn (sedan blandar jag givetvis ut allt) räcker gott och väl. Enda negativa att säga om det hela är att Amandas sådan hära var trasig i förpackningen. Den läcker kopiöst. Pris: ca 36 kronor. Betyg: 4/5 - highlighter 3/5 - allt som allt.

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0