Wir sind Berliner!


Under resans gång har det hänt mycket roligt och mycket internt. Men tänkte att ni skulle få en fin punktlista på saker som har hänt, eftersom att jag inte kan strukturera upp mina tankar om resan annars. Vi har:

  • varit på erotikmuséum, då vi bodde över ett. Vi bodde även över sexshops och videokabiner.
  • åkt mycket tunnelbana. Jag har varit grym på att lokalisera mig där.
  • ätit lite för mycket subway till frukost.
  • spenderat mycket pengar på smink. Personligen blev det två kajalpennor, en gelliner, tre läpppennor, ett rouge, en grön primer, en mascara, en ögonbrynspenna, en concealer och en pensel.
  • frälst Lovis med smink. Längtar efter att se henne i alla fina färger.
  • dragit lite för många muff-relaterade skämt, då Lovis köpte en handmuff. "Hej, vil du stoppa handen i min muff?"
  • haft en otroligt bra förfest på vårt hotell, där vi spelade in många fina filmer och sjöng en del.
  • hittat världens bästa klubb. Det spelades både Robyn och Lykke Li! Dessutom kostade en shot 2 euro.
  • låtsas varit lite gamla medan vi botaniserat kring alkoholgångar.
  • njutit av att kunna prata ostört, eftersom att andra i förstod svenskan.
  • kollat på klockan (eller frågat Lovis om hur mycket den var) enbart för att kunna räkna ut vad resten i klassen gjorde. Sedan skrattade vi åt dem.
  • fått lära oss en fantastisk verision av Älskade Ängel.
  • haft antagligen den fulaste shot-visan någonsin, men det gjorde processen lite roligare.
  • sett sånt där kulturellt som ska setts efter ett besök i Berlin, exempelvis muren.
  • fått tillbaka vårt partyhumör.
  • satt poäng på folk vi sett.
  • druckit mycket godsaker på Starbucks
  • tagit många egengjorda fatboth-bilder
  • sjungt Hero - Enrique Iglesias ett antal gånger.

Tack för resan

 


Kommentarer
Postat av: Lena

Låter underbart balle!!! Haha det erotiska muséet, jag och min pojke fick ju gå in till billigare pris för vi var ett par! Vill också till Berlin igen...

2011-11-23 @ 09:37:46
URL: http://midnightcity.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0