Chanel Rouge Allure - Famous

 

För ett par månader sedan tog jag min Chaneloskuld och köpte ett läppstift på rean. Lite under 170 kronor fick jag betala för läppstiftet som var en del av den senaste julkollektionen. Jag tänkte skriva lite kort vad jag tycker om det nu, samt visa lite fler bilder.
 
 
 
 
 
 
 
 
Låt oss först konstatera att hela hylsan, förpackningen och utformningen skriker lyx och dyrt. Det är verkligen påkostat, men också vackert. Det är en viss tyngd i hylsan, vilket med är trevligt.
 
Färgen är vad jag skulle kalla hallonröd, röd med dragning mot rosa, och är mer djup än klar. Det innehåller även små rosa glitterpartiklar, som tack och lov inte känns alls på läpparna.Dessa är inte heller speicellt framträdande, inga discoläppar här inte. Konsistensen är mjuk och tunn, fastän läppstiftet är mycket pigmenterat. Vilket är en ovanlig kombination, stort plus för det. Hållbarheten ser jag ingen skillnad från mina Isadoraläppstift, något jag tycker bör vara bättre när man snackar om Chanel. Summan av kardemumman är ändå att jag gillar det här läppstiftet mycket, men jag skulle aldrig tycka att det var värt att köpa ett för fullpris. Så några fler Chanelläppstift blir det antagligen inte för min del. Men ett är ju ganska kul att ha, framför allt för att skryta med medan jag bättrar på det mitt i stan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0