Recension, Maybelline Color Tattoo 24 Hour Eyeshadow

 
I det här inlägget skrev jag att jag nyligen införskaffat en av de omtalade Maybelline Color Tattoo 24 Hour Eyeshadow i färgen 55 - Immortal Charcoal. Här om dagen blev jag ombedd att skriva lite mer kring krämögonskuggan (som har ett otroligt långt namn).
 
Produkten kommer i en glasförpackning och ser ovanligt fin ut för att enbart säljas för 99 kronor. Jag köpte min för 49 kronor då Åhléns hade erbjudande på dem, vilket gjorde den ännu mer prisvärd! Konsistensen är ganska fast för att vara en kräm. Den är betydligt fastare än både krämrouge och eyeliners på burk. Den'är inte heller speciellt fet, vilket bidrar till den långa hållbarheten på ögonen. Jag har dock inte testat om den faktiskt sitter 24 timmar, men jag förstår inte heller varför någon skulle vilja ha på sig smink så länge i sträck. Jag använder min till tre olika saker, nämligen;
 
 
Eyeliner: Ganska självförklarande, jag använder den ibland som en krämeyeliner med en eyelinerborste. Ofta tycker jag att denna gråa färg gör sig bättre än svart på min väldigt ljusa hy. Detta är nog användningsområdet jag gillar bäst.
 
 
Ensamstående ögonskugga: Perfekt på skoldagar, då det bara är att smeta på den och blanda lite i kanterna. Sedan är det klart! Detta fungerar utan primer för mig, men om du har oljiga ögonlock så skulle den nog kunna vecka sig utan primer under. Ofta bär jag skuggan såhär till kläder som jag annars tycker är lite för söta för mitt tycke. Då har jag ofta lite av MUS Microshadow - backstage i globlinjen för att få in lite färg med.
 
 
Primer/basskugga: Det är inte så ofta som jag känner för att sota ögonen eller sminka dem allmänt mörka, men när jag väl gör det så har jag ofta krämskuggan under. Den bidrar med djup till mörka skuggor och får dem att bli starkare och klarare i färgerna. Dessutom ökar det för mig hållbarheten och med den under sitter garanterat ögonskuggorna på plats hela dagen.
 
Summan av kardemumman är att jag gillar Maybelline Color Tattoo 24 Hour Eyeshadow relativt asmycket. Det är helt klart värt 99 kronor och hade det funnits fler än två färger i Sverige (finns enbart vit & grå här) så hade jag köpt fler av dem, till exempel Bad to the Bronze eller Tough as Taupe.
 

Kommentarer
Postat av: cecilia dijkstra

Kul att du gjorde det här inlägget! Smart att ha den som eyeliner, hade jag aldrig tänkt på. On and on bronze och Permanent Taupe (som dom kommer kallas här) kommer i höst enligt Maybelline :)

2012-06-22 @ 00:01:55
URL: http://pervo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0