Roma


Yo! Nu har jag vaknat efter andra natten i min egna säng igen. Rom var fantastiskt, det är verkligen en stad jag gärna skulle åka tillbaka till. Dessutom var det såpass varmt att vi kunde gå helt utan jacka med, vilket jag inte klagar på. Jag har till och med lyckats bränna mig för första gången i år!


Jag och bror på flyget. Jag frös och han svettades, precis som vanligt.



Vid Spanska Trappan "Se hård ut!" säger Filip, och så ler han?


Vi gick förbi massa snobbaffärer.


En dag gick genom hela Rom för att se allt det där som bör ses.


Bland annat Colosseum. O ja, mamma gillar inte att vara med på bild. Så alla bilder jag har är på mig och Filip, eller på någon sevärdighet.


Åt den godaste glassen någonsin, citronglass!


Åt riktigt näringsrik frukost. Filip jublande.


Vi åt god mat och drack smaklöst vin. På det här stället hade de menyn på "svenska". Vi hade roligt åt det.




Var inne i Vatikanstaten, såg dessvärre inte mannen med hatten. I St. Peterskyrkan. Mäktigt ställe.





Såg även massa andra sevärdigheter, såsom Parthenon.




Avslutar med en snyggbild på mig och Filip.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0